Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Gyovai Helén: Útikalauz az édes élethez - 50 felejthetetlen élmény Olaszországban című könyvét olvastam

2022. november 10. - Antiknapraforgó

Gyovai Helén: Útikalauz az édes élethez - 50 felejthetetlen élmény Olaszországban 

Korábban olvastam Gyovai Helén Hogyan lettem olasz mamma? című könyvét (itt írtam róla rövidebb ajánlót : https://antiknapraforgo.blog.hu/2021/12/05/gyovai_helen_hogyan_lettem_olasz_mamma_cimu_remek_konyvet_olvastam  itt pedig bővebben: http://ekultura.hu/2021/09/30/gyovai-helen-hogyan-lettem-olasz-mamma) amely nagyon tetszett, humoros és igen szórakoztató olvasmány volt számomra. Így, amikor megláttam az Útikalauz az édes élethez -  50 felejthetetlen élmény Olaszországban című könyvet a szerzőtől, azonnal levettem a polcról, éreztem, hogy ezt nekem el kell olvasnom.

A kötet, azon kívül, hogy megláttam rajta Gyovai Helén nevét, a borítójával is felhívta magára a figyelmemet, szép, tetszetős, színes, figyelemfelkeltő. Amikor kinyitottam a könyvet, a lapokon lévő díszítés és a színes képek is elvarázsoltak.

Ez nem regény, de nem is a klasszikus útikönyv. A szerző a saját élményei alapján válogatott össze ötven olyan dolgot, ami számára kiemelkedő jelentőségű Olaszország „látnivalóival, tapasztalnivalóival” kapcsolatban. Tájak, piacok, ételek, italok, strandok és egyéb érdekességek, élmények kaptak helyet ebben az útikalauzban.

Bár ez nem regény, azonban a szerző humora, lendülete , életigenlése, a szép élmények keresése ebben a műben is megmutatkozik. Nem sorolom fel, mi az az ötven, szerinte kihagyhatatlan dolog Olaszországban, melyekről ír, de azt elmondhatom, hogy igen élvezetes volt számomra olvasni ezt a könyvet. No, és persze Gyovai Helénnek köszönhetően, olvasás közben folyton éhes voltam, olyan ínycsiklandóan ír a cornettóról, sajtfondüről, polentáról, porchettás szendvicsről, az igazi nápolyi pizzáról, cannolóról. Nem titkolja el a legtöbb olasz városban tapasztalható közlekedési káoszt sem, és hasznos tanácsot ad arra vonatkozóan, hogy hol ne jusson eszünkbe autóval közlekedni az általa ismertetett helyszínek közül.

Néhány nagy kedvenc részem a könyvből: 

32. rész. Felfrissülni egy torét vagy egy nasone vizével

Sosem jártam még a könyvben említett helyeken, de ezt gondolom, hatalmas kincs és segítség az a lakosságnak, a turistáknak, hogy az utcákon, köztereken ivókutak vannak elhelyezve. Senkinek nem kell magával cipelnie útja során különféle üvegekben, palackokban, kulacsokban ivóvizet, mert az ivókutakból mindenki számára elérhető a friss, tiszta ivóvíz. Arra gondolok, hogy milyen jó is lenne, ha hazánkban is így lenne...

45. rész Ellesni a szárdok hosszú életének titkát

„Leírva még egyértelműbbnek tűnik, hogy a rohanó világunk stresszétől távoli élet, a természet közelsége, a jó levegő, a mozgás, a jó ételek, de leginkább az összetartó közösség és annak szeretete olyan elemi erővel rendelkezik, amelynek köszönhetően a Jóisten megfeledkezik a kék zóna szárdjaitól, és csak akkor szólítja őket magához, amikor ez ellen talán már nekik sincs kifogásuk.” /282. oldal/

47. rész Átélni Matera és a barlanglakások varázsát

Megtudhatjuk ebből a részből, hogy a szerző szerint miért érdemes ellátogatni Materába, és természetesen olvashatunk a hely történelméről is egy kis ismertetőt.

„No meg azért is, mert példaként állhat mindenki előtt, hogyan lehet a semmi jóval nem kecsegtető sorsunkat úgy a kezünkbe venni, hogy abból irigylésre méltó álom valósuljon meg." /295. oldal/

49. rész: Rácsodálkozni arra, ahogy két tenger összefut egymással

Azt gondolom, én is bőven tudnék gyönyörködni az Adriai- tenger és Jón-tenger találkozásánál látható színekben, természeti csodákban, valamint valószínűleg szívesen megmártóznék a tengerben a strandok valamelyikén, és megkóstolnék valamelyik kis helyi vendéglátóhelyen friss tengeri herkentyűkből készült finom ételt.

Csak javasolni tudom mindenkinek ezt a könyvet. Aki járt már Olaszországban, annak azért; aki még sosem volt ott, annak azért; aki megkedvelte,  annak azért, aki még nem kedveli annak meg azért...

2022-11-10 /Halászné Magyar Márta /

Kiadó: Erawan Könyvkiadó/Kiadás éve: 2022/Kategória: Élménybeszámolók, útleírások, naplók/Oldalszám: 320/Ára: 5499 Ft

(Kép forrása: saját fotó a könyvről) 

img_20221110_101833.jpg

 

 

süti beállítások módosítása