Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Vissszatekintés Robin Cook remek könyvbemutatójára - sok aktuális kérdéssel a fejemben

2020. március 21. - Antiknapraforgó

2018.05.14-én Budapesten a Libri Alle Könyvesboltban a "Sarlatánok" című könyv bemutatóján jártam, ahol Robin Cook dedikálta is a könyvét.

 


Számomra hatalmas élmény volt találkozni az akkor 78 éves íróval.

Azt eddig is tudtam, hogy Robin Cook zseniálisan ír, a magyarul megjelent összes korábbi, általa írt orvosi krimit olvastam. A könyvbemutatón pedig személyesen meggyőződtem arról, hogy rendkívül közvetlen, intelligens, jó humorú és ugyanakkor kellő komolysággal rendelkezik. Ráadásul kifejezetten fiatalos, energikus, friss gondolkodású és beszédű ember.

Orvosként végzett, majd később  író lett. Azt mondta, hogy főleg azért, hogy az emberek jobban megismerjék a kórházak, a betegségek világát, és feleletet kapjanak félelmeikre.

Mikor értesültem arról, hogy Robin Cook hazánkba látogat és találkozhatnak Vele az olvasók, eldöntöttem, hogy én is ott leszek ezen a programon.

Mikor eljött 2018.05.14-e olyan fáradt voltam munka után, hogy fel is tettem a kérdést magamnak, hogy elmásszak-e az Alleba ilyen fáradtan. Ám, mivel egészségügyi szakközépiskolás koromban (ami nem tegnap volt) kezdtem "falni" a könyveit és később is sokat olvastam Tőle, Ő az egyik nagy kedvenc íróm, úgy döntöttem nem hagyom ki ezt a könyvbemutatót bármennyire fáradt vagyok is az aznapi kórházi műszakom után. Előtte kb.10 éve volt legutóbb Magyarországon, akkor nem volt lehetőségem elmenni az író-olvasó találkozóra, és az volt a fő gondolatom utána, hogy ki tudja mikor jön legközelebb.

Nagyon jól döntöttem, hogy fáradtan is elmentem a 2018-as budapesti könyvbemutatóra! Sőt még a fáradtságom is elillant ahogy hallgattam a mondatait. Kifejezetten üdítő élmény volt! :) :) :)

A könyvbemutató végén a közönség soraiban ülők is tehettünk fel kérdéseket az írónak. Minden kérdésre válaszolt.
Most, 2020.márciusában, amikor már hazánkban is terjed a koronavírus járvány, eszembe jutott ismét az a majdnem két évvel ezelőtti könyvbemutató. Most vajon milyen kérdéseket tennénk fel az írónak? Mit válaszolna a kérdéseinkre? Egészen biztos vagyok benne, hogy más jellegű kérdésekkel halmoznánk el Őt, mint azon a 2018-as rendezvényen.
Én magamban már sok kérdést fogalmaztam meg az elmúlt napokban, és biztos vagyok benne, hogy Robin Cook rengeteg kérdésemre tudna válaszolni. Abban is biztos vagyok, hogy őszinte válaszokat adna a kérdéseimre, nem kertelne, nem ködösítene, korrekt és intelligens módon válaszolna, és ha valamire nem tudná a választ, akkor a legtermészetesebben bevállalná, hogy kimondja: "Erre a kérdésre nem tudom a választ."

Bárcsak lenne most is könyvbemutató és lehetne Tőle kérdezni! Mert most ha már lehetne könyvbemutató, akkor az azt jelentené, hogy túlvagyunk a járványon, túléltük, visszatérhetne életünk a normális kerékvágásba, szabadon foglalkozhatunk számunkra fontos vagy akár kevésbé fontos dolgokkal, és újra látogathatunk kedvünkre akár olyan rendezvényeket is, amelyken sok ember vesz részt, mint például amilyen volt 2018-ban a Libri Alle Könyvesboltban Robin Cook "Sarlatánok" című könyvének bemutatója a szerző részvételével. � 

Eredetileg 2020.03.21-én jelent meg ez a blogbejegyzés a Cafeblog oldalán, később a Cafeblog tárhellyé változása után került a Blog.hu-ra.

 

img_20230912_191337.jpg

 

https://antiknapraforgo.cafeblog.hu/2020/03/18/fifo-elv-alkalmazasanak-hasznossaga-otthonunkban-a-jarvanyugyi-helyzet-idejen-is/

süti beállítások módosítása