Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

A "Royal Beauty Kárpát Kupa 2019" győztese a Creative Make Up versenyszámban Dabasi Laura

2019. április 11. - Antiknapraforgó

"Royal Beauty Kárpát Kupa 2019" Ukrajnában került megrendezésre, 2019.04.06-àn.

Ez egy Nemzetközi Szépségipari Kiállítás, Verseny és Vásár, mely az előző években nagy népszerűségre tett szert. Helyszíne idén a Zolota Gora Hotel-Rancho, amely Ungvár közvetlen közelében található, igazán szép, festői környezetben. A sminkverseny "Creative Make Up" versenyszámot idén a budapesti Dabasi Laura nyerte. Vele beszélgettem hazaérkezése után.

[caption id="attachment_103" align="alignnone" width="600"] (Dabasi Laura és modellje Gulyás Fanni a verseny közben)[/caption]


Laura, hogyan kezdődött az érdeklődésed a sminkelés iránt? 

Tulajdonképpen régóta érdekel a sminkelés. Igazán 2 éve kezdtem ezzel hobbyszinten foglalkozni. 7 hónapja tanulom sminkes iskolában a szakma fortélyait profi oktatótól. 


A versenyre jelentkezést milyen motiváció vezérelte?

A tanárom ajánlotta figyelmembe ezt a versenyt, a lehetőséget, Ő biztatott és természetesen aztán  Ő készített fel a versenyre. 

Milyen versenyszámokban lehetett indulni?

Női fodrász verseny, Férfi fodrász verseny, Sminkverseny, Műkörömépítés és díszítés verseny, Szemöldökformázás verseny. Ezeken belül is különböző versenyszámokat hirdettek meg. Smink versenyszámok pedig az alábbiak voltak:

Smoky Eyes (Füstös szemek)
Wedding Make Up (Esküvői smink)
Stage Make Up (Fantázia smink)
Creative Make Up (Kreatív smink)  
Illetve ugynevezett reklámkép melynek témaelnevezése a  "Színkavalkád" volt.

Én a Creative versenyszámban indultam, hozzám ez áll a legközelebb. Ezen belül pedig a junior kategóriába neveztem be. Ugyanis több kategória volt a versenyszámokon belül is: junior és mester. Mivel én még ezelőtt csak 1 versenyen vettem részt, a junior kategóriában indultam, a tapasztaltabb, rutinosabb versenyzők pedig a mesterkategóriában. Azonban úgy alakult, hogy bár sok induló volt összességében a versenyen, de a  Creative versenyszámban kevés, és a junior kategóriában viszont rajtam kívül senki nem indult , ezért összevonták a junior és mester kategóriát a Creative versenyszám esetében.  

Hogyan zajlott maga a verseny?

120 perc állt rendelkezésre a mester, és 130 perc a junior versenyzőknek a smink elkészítéséhez. Itt nem elég az, hogy a smink szép legyen, hanem az összhatást is nézik a bírák, tehát a modell ruhájának, sminkjének és frizurájának összhangban kell lennie egymással. A Creative Make Up idei kötelező témája, eleme a "Kövek" volt, tehát díszítő köveket kellett felhasználni a munka során. Ez számomra újdonság, korábban nem dolgoztam kövekkel. Nagyon érdekes kihívás volt ez nekem. Tavaszi, színes sminket készítettem,  kövekkel gazdagítva. Magát a sminket a versenyre való kb.egy hónapos felkészülesi idő alatt 10 alkalommal készítettem el, de kövekkel még soha. Szerencsére türelmes modellem volt, és a versenyre a csapatunkat  kiváló stylist és fodrász is  elkísérte. Szurkolóink is voltak, néhány családtag, barát elkísért bennünket a rendezvényre. Csapatunk 4 versenyzővel indult, van 2 olyan csapattársam aki több versenyszámba is benevezett. Végül 7 arany, 3 ezüst, 1 bronzéremmel tértünk haza.

Gratulálok Neked is és az egész csapatnak a szép eredményekhez! Mi volt a nyereményed a bizonyára sok szép élményen kívül?

Érem, egy csodálatos üvegkupa, oklevél és egy szép és hasznos sminkcsomag a nyereményem első helyezettként. 


Hogy érezted magad, és mik a terveid? 

Nagyon jól éreztem magam. Nagy meglepetés volt,  hogy a junior kategóriát összevonták a mesterrel és a nálam sokkal tapasztaltabb ügyes résztvevőkkel kellett versenyeznem. Valamint az is, hogy időre kellett dolgoznom. Nem elegendő a győzelemhez az, hogy ügyesen sminkel valaki hanem időre kész kell lennie a munkával. Szerencsére sikerült! Őszintén bevallom, én általában lassan sminkelek, itt viszont tartanom kellett a tempót. Szinte alig akartam elhinni, hogy megnyertem a versenyszámot! El sem tudom mondani, mennyire megörültem ennek! Úgy érzem sok dolgot tanultam, fontos tapasztalatokat szereztem ezen a versenyen is. Természetesen szívesen indulok hasonló megmérettetésen ha lesz rá alkalmam. Az iskolából még fel év van hátra, rengeteg dolgot megtanultam ott,  és úgy érzem bőven van még mit tanulnom. Szeretnék folyamatosan fejlődni és persze jó lenne ha majd idővel a fő munkám, hivatásom lenne a sminkelés.

Köszönöm a beszélgetést és további jó sminkelést és sok sikert kívánok!  

2019.04.11. Antiknapraforgó �

(Képek: a fotókat Dabasi Laura bocsátotta rendelkezésemre, blogbejegyzésemben való közzétételhez, melyhez modellje is hozzájárult.)

süti beállítások módosítása