Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Dani Atkins Amíg én a csillagokkal álmodtam című könyvét olvastam

2022. június 27. - Antiknapraforgó

Dani Atkins Amíg én a csillagokkal álmodtam című regénye mélységesen megérintett.

img_20220627_124627.jpg

A főszereplő Maddie súlyos balesetet szenved, majd amikor a kórházi ágyon magához tér, úgy emlékszik, hogy pár nap múlva lesz az esküvője, a világ talán legcsodálatosabb vőlegényével. Majd kezdi gyanítani, hogy valami nem stimmel... 

Maga a történet is különleges, de az, ahogyan a szerző a két nő karakterét ábrázolja illetve érzelmeiket kifejezésre juttatja, igazán lehengerlő és szívbe markoló. Számomra Maddie is, és Chloe is rendkívül szimpatikus egyéniség, nem jelenthetném ki azt, hogy valamelyikük kárára a másiknak szurkolok a történetben. Mindkettejüket megkedveltem, és mindkét nőt szerettem volna boldognak látni végül. A regény számomra akkor lett volna még teljesebb, ha nem csupán Maddie és Chloe meséli el a történteket a saját szemszögéből, hanem Ryan is. Kíváncsi lettem volna, hogy a számomra szintén igen szimpatikus főszereplő férfi hogyan éli meg a történteket, milyen érzelmek és gondolatok kavarognak benne - bár mindez sejthető, de jó lett volna tőle hallani (akarom mondani: olvasni). Úgy gondolom, Ryan számára sem volt könnyű átélni mindazt, ami velük történt, még ha neki másképp is volt nehéz mint a két nőnek. Ugyanúgy kíváncsi lettem volna arra, hogy Bill hogyan mesélne a történtekről. Természetesen Hope elbeszélése is érdekelne. Azonban mindez valószínűleg nem fért volna el egy 575 oldalas könyvben, hanem egy jóval vaskosabb kötet lett volna, netán egy könyvsorozat. 

Szól ez a könyv számos igen nehéz, fontos témáról: sorsról, életről, betegségről, balesetről, szerelemről, barátságról, kitartásról, de én úgy érzem, hogy talán legfőképpen a szeretetről, a családról, a szülői szerepekről, az anyaságról szól. Véleményem szerint mindkét nő remek anya, és persze Ryan remek apa. 

Az elmúlt hónap olvasmányai közül ez volt az egyik, amely mélységesen szívbe markoló volt számomra. Ugyanakkor számos kérdés feltevésére, továbbgondolására inspirált. Nagyon érdemes volt elolvasni. Nem ártott, hogy sok papírzsebkendőt tartottam a közelben olvasás közben, és ez az utolsó fejezeteknél pláne nagyon hasznosnak bizonyult. Ez egy gyönyörűen megírt, megható történet, szerethető szereplőkkel. 

Halászné Magyar Márta

Kiadó: Álomgyár Kiadó (Budapest, 2021) 

Eredeti mű: Dani Atkins, While I Was Sleeping, 2018

Fordító: Kövesdi Miklós Gábor

Oldalak: 575

Ár: 4499 Ft

 img_20220627_124742.jpg

(Képek forrása: saját fotók a könyvről. Képek és szöveg szerzői joggal védve, idézni csak a forrás pontos megjelölésével megengedett.) 

 

 

 

süti beállítások módosítása