Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Kovászos fánkocskák

2023. január 10. - Antiknapraforgó

Bevallom őszintén, az ok ami arra késztetett, hogy "kikísérletezzem" egy saját, kovászos fánkféleség receptjét, az az, hogy a kovászom "etetése" során keletkező "felesleget" sajnálom kidobni. Készült nálam már kovászos kenyéren kívül így kovászos nokedli, kovászos kréker, mákos tekercs (bejglihez hasonló, de nem ugyanolyan). Mivel itt a farsang ideje, így arra gondoltam, valami fánkféleséget készítek. Természetesen nem számítottam szalagos fánkra, nem is az volt a cél, hanem jóízű, kellemesen édes és kellemes állagú fánk. Ezt a célt sikerült ezzel a saját kreálmànyú recepttel elérnem. 

Hozzávalók:

30 dkg kovász
3 dl langyos tej
60 dkg liszt
4 tojássárgája
10 dkg porcukor (+ a kisült fánkok tetejére ízlés szerint) 
egy csipet só
10 dkg olvasztott vaj
olaj a sütéshez

 

Elkészítése:

A kovászt a langyos tejjel jól összekevertem, hagytam pár percig állni; hozzáadtam a lisztet, sót, porcukrot, tojássárgáját és ezeket jól elkevertem. Majd csorgatva hozzáöntöttem az olvasztott vajat, alaposan összedolgoztam. 

Mikor összedagasztottam, letakartam konyharuhával és kb. 45 percig kelesztettem. Majd ujjnyi vastagságúra nyújtottam, lisztezett szaggatóval kiszaggattam, mindegyik közepébe egy kis benyomatot készítettem az ujjammal, és így még kb. fél órát pihentettem a konyhaasztalon. Nagyon meleg, de nem túl forró olajban kisütöttem, úgy, hogy a benyomott oldalukkal lefelé tettem az olajba, fedő alatt sütöttem ezt a felét a fánkoknak, majd mikor megfordítottam mindegyiket, már fedő nélkül sütöttem tovább. Nagyon hamar megsül, vigyázni kell, nehogy megégjen, pár perc a sütési idő. 

Konyhai papírkendővel borított fémtálcára szedtem, majd kevés porcukorral meghintettem. 

Ízlés szerint porcukorral, és/vagy lekvárral fogyasztható. 

Mindenkinek jó étvágyat aki elkészíti! 

(Halászné Magyar Márta) 

/Képek forrása: saját fotók/

img_20230110_113439.jpg


img_20230110_113604.jpg

süti beállítások módosítása