Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

"Nagyongesztenyés Kicsitpalacsinta"

2020. szeptember 11. - Antiknapraforgó

Mit tehet az ember ha a korábban már meglévő laktózintoleranciája és különféle betegségei mellé még összeszedett néhány hónappal ezelőtt olyan krónikus csalánkiütést is ami miatt mediátormentes illetve hisztaminmentes (majd hisztaminszegény) diétára ítélték? 

Persze először tiltakozik, kesereg, kétségbeesik..... és ezt többször, felváltva az erőgyűjtéssel...Megoldást és a gyógyulás útját keresi, igyekszik pozitívan hozzáállni ehhez is..... 

Én ezeken felül pedig kísérletezek a konyhában. Próbálok magamnak olyan ehető ételeket kreálni, amik nem rontják az amúgy sem fényes egészségi állapotomat. Most ha morbid viccet akarnék mondani, ezt mondanám: ha már az orvosok kísérleteznek velem (próbálják az okot kitalálni, eddig sikertelenül; némelyik lepasszol, némelyik küld vizsgálatokra, és persze rengeteg a várakozás és a bolyongás az egészségügy útvesztőjében; közben az egyik orvos kifejezetten előírja bizonyos gyógyszerek szedését, addig a másik szigorúan ellenzi azt) akkor én meg addig kísérletezek a sütés-főzés terén, már csak azért is, hogy ne csak a kísérleti nyúl szerepe jusson nekem.

Az édesség és a nassolnivalók hiányát elég jól bírtam az elmúlt hónapokban- sokkal jobban megvisel például az, hogy paradicsomot és semmilyen savanyúságot nem ehetek és még sorolhatnám a számomra tiltott élelmiszerek listáját.

Ma azonban nagyon elkapott a nassolhatnék. Ismét bogarászni kezdtem az interneten az élelmiszerekre vonatkozó hisztamintáblázatot, mint az utóbbi hónapokban nagyon gyakran. Kerestem, kutattam miből mit is kutyulhatnék, ami hasonlít például a palacsintára.

[caption id="attachment_1131" align="aligncenter" width="300"] "Nagyongesztenyés Kicsitpalacsinta"-Antiknapraforgó módra �[/caption]

Majd összeállítottam egy "majdnempalacsinta" vagy valami olyasmi receptet.

No de mivel tölthetem meg az én "kicsitpalacsintámat"? Eszembe jutott, hogy sikerült egyik nap vásárolnom "mindenmentes" natúr gesztenyemasszát, ami ott lapult eddig a fogyasztóban: 100% gesztenyéből készült, nem tartalmaz hozzáadott cukrot, nincs benne sem rum, sem tartósítószer, sem egyéb. 

Mivel a palacsintatésztám is és a gesztenyemasszám is cukormentes és én más édesítőszert sem használok most, így azt sejtettem, hogy nem lesz túl ízes. Ekkor jutott eszembe a fürt szőlő, és úgy döntöttem feláldozom a hisztaminszegény kis palacsintámhoz. Milyen jól tettem! Így egy ehető, jóízű palacsintaszerűséget kreáltam magamnak, és elmondhatom, hogy ma végre nassoltam egy kicsit :)

Hozzávalók a "palacsintatésztához"

2 tojássárgája
3 dl szénsavas ásványvíz
2 dl rizsliszt
2 evőkanál olívaolaj
csipet só
(+olaj a sütéshez)

Hozzávalók a töltelékhez

25 dkg natúr "mindenmentes" gesztenyemassza
1 kis fürt szőlő a díszítéshez (és ízesítéshez)


Elkészítése

A "palacsintatészta" hozzávalóit kézi habverővel jól keverjük el. Olajozzuk ki a palacsintasütőt, forrósítsuk fel és azonnal kezdjük el sütni a palacsintát. Nem kell várni, nem kell állni hagyni a tésztát, amint összekevertük a hozzávalókat, rögtön kezdjük sütni!

Ebből a mennyiségből csak néhány darab palacsinta lesz - de ez a diéta úgysem arról szól, hogy egy-egy étkezés alkalmával degeszre tömjük a hasunkat.

A rizsliszt miatt sokkal inkább ragad ez a tészta mint a búzalisztes verzió. A kész palacsinták pedig kevésbé hajlékonyak és sokkal keményebbek sütés után, mint amikor búzaliszttel készítjük.

A kész palacsintákat töltsük meg a gesztenyemasszával, majd tegyük mellé a szőlőszemeket és frissen fogyasszuk el jó étvággyal a kis egyéni édességünket! :) 

Aki bármelyik alapanyagot rosszul tolerálja a hozzávalók közül, az sajnos nem fogyaszthatja ezt az ételt!

süti beállítások módosítása