Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Sütőporos "bögrés" cipó Antiknapraforgó módra 

2020. szeptember 05. - Antiknapraforgó

Egyszerűen, néhány hozzávalóból elkészíthető ez a cipó. Az összeállítása pár perc, a sütésre kb. 40 percet vesz igénybe. 

[caption id="attachment_1119" align="aligncenter" width="300"] (Saját recept alapján sütött, sütőporos "bögrés" cipó)[/caption]

Mivel sok más alapanyag mellett az élesztőt is szaműznöm kell egy ideig az étrendemből, és felénk nem mindig kapni olyan kenyeret ami sem élesztőt sem ilyen-olyan állományjavitót nem tartalmaz, kénytelen voltam hozzáfogni a kenyérsütéshez. Pontosabban: a cipósütéshez. Persze rengeteg receptet végigolvastam különféle szakácskönyvekben és az interneten, majd addig "kísérleteztem" míg megkreáltam az alábbi saját receptet. Nem állítom, hogy soha nem ettem finomabb kenyeret, de igenis finom lett a kis cipóm �

Ahogy mondani szokták: Nem a legszebb, de az enyém és ízletes �

Hozzávalók:

4 bögre liszt
1 csomag sütőpor (kb.10-12 g) 
1 mokkáskanál só
1,5 bögre meleg víz
1 evőkanál olaj
Én a méréshez 2 dl-es bögrét használtam.

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt kb. 180-190 fokra.
Egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, a sütőport és a sót, majd adjuk hozzá a vizet és az olajat. Dolgozzuk jól össze.
Amennyiben szükséges, adjunk még hozzá vizet vagy lisztet (én nem adtam hozzá csak annyit amit a hozzávalók közt felsoroltam).
Amint összedagasztottuk a tésztát, formázzunk belőle cipót.
Tegyük a cipót sütőpapírral kibélelt tepsire. Egy nagy késsel kicsit vágjuk be a tetejét 2-3 helyen.
Süssük kb. 35-40 percig.

Természetesen ennek a cipónak sűrűbb, tömörebb, nehezebb az állaga mint egy élesztős fehér kenyérnek, de jó az íze.

Én pedig miután sok-sok hétig semmilyen kenyérfélét nem ehettem a szigorú mediátormentes illetve hisztaminmentes diéta miatt, most amikor már kicsit többféle ételt is próbálhatok óvatosan, mértékkel enni, nagyon is örültem a saját recept alapján frissen sütött kis cipómnak �

Kacsazsírral megkenve egy szeletke a cipóból, sárgaparadicsommal fogyasztva, számomra maga volt a manna! �

[caption id="attachment_1120" align="aligncenter" width="300"] (Kép forrása: saját fotó. Kacsazsírral megkenve egy szeletke a cipóból, sárgaparadicsommal fogyasztva, számomra maga volt a manna! � )[/caption]

Aki bármelyik alapanyagot rosszul tolerálja, vagy allergiás bármelyikre, az nem fogyaszthatja! 

Ez is finom:

https://antiknapraforgo.cafeblog.hu/2020/08/30/cukkinis-sultkrumpli-hussal-alacsony-hisztamintartalmu-%f0%9f%8c%bb/

süti beállítások módosítása