Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Fánk- ahogyan én készítem :)

2020. január 31. - Antiknapraforgó

Ez a fánktészta nem tartalmaz tojást és tejet sem. 

 

16-54-36-received_621532065279897.jpeg

(Kép forrása: saját fotó) 

Hozzávalók:

1 kg liszt
5 dkg élesztő
20 dkg cukor
20 dkg margarin (én laktózmentes margarint használok ehhez a fánktésztához)
egy csipet só
6 dl langyos víz
1 evőkanálnyi pálinka
olaj a sütéshez

Elkészítése:

A lisztet, cukrot, margarint és sót egy nagy tálba teszem.

Belemorzsolom az élesztőt és beleöntöm a langyos vizet. Hozzádom a pálinkát is. Elkezdem dagasztani, egészen addig amíg a tészta hólyagos lesz. A tésztának lágynak kell lennie és ragadósnak (nem válik el a kezemtől).

Egy órán át pihentetem a tésztát, meleg helyen, konyharuhával letakarva.

Bőven lisztezett deszkára borítom a megkelt tésztát, kb. ujjnyi vastagságúra lapítom-húzkodom (nagyon ragad, ezért nem szoktam ezt a tésztát sodrófával nyújtani). Nagy pogácsaszaggatóval (vagy egy bögre szájával) kiszaggatom.

Forró olajban (de kis lángon) kezdem sütni fedő alatt, majd mikor megfordítom a fánkokat, már fedő nélkül sütöm tovább. Vigyázni kell, nehogy megégjenek a fánkok.

Papírtörlővel bélelt tálba szedem a kisült fánkokat.

Ízlés szerint lekvárral, illetve porcukorral meghintve tálalom.

Ahogy a népszokás mondja: nem telhet el a farsang fánk nélkül :) 
Jó étvágyat mindenkinek aki elkészíti! :)

(A receptem korábban a Cafeblogon volt elérhető, azonban mivel ott 2021. januártól megszűnt a lehetőség a blogposztok írására, blogom a Blog. hu-ra költözött. Sajnos az eredeti bejegyzésben lévő fotók nem érkeztek át a szöveggel együtt, ezért frissítenem kellett a bejegyzést, hogy a fotó elfogadható minőségben legyen látható itt is.) 

 

 

 

Aki valami finom sós rágcsálnivalót sütne valaki, ajánlom figyelmébe ezt a receptet:

https://antiknapraforgo.cafeblog.hu/2019/12/23/pogacsa-antiknapraforgo-modra-�/

 

süti beállítások módosítása