Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Főszerepben a padlizsán

2019. augusztus 16. - Antiknapraforgó

A padlizsán, más néven tojásgyümölcs,  a növényhatározó szerint rendszertanilag a gyümölcsök közé tartozik (ugyanúgy mint a paradicsom), de igazi helye mégis a zöldségek közt található.

Szezonja van, igazán ízletes fogásokat varázsolhatunk felhasználásával az asztalra.

Sokaknak valószínűleg rögtön az igen ízletes és közkedvelt padlizsànkrém jut eszébe a padlizsánról. A rakott padlizsán (muszaka) is sokak kedvence. Rántva is igen kiváló eledel és grillezve is.

Én most a brassói aprópecsenyét gazdagítottam padlizsánnal. Semmi ördöngösségre nem kell gondolni, a felkockázott padlizsánt akkor adtam a sülő húskockákhoz amikor azok már félig megsültek, jól megfokhagymázva, őrölt feketeborsot hozzáadva sütöttem készre, majd összekevertem a sültburgonyával.

Majonézes padlizsansalátát készítettem hozzá. Ehhez a meghámozott és kb. dobókocka méretűre aprított 3 padlizsánt és 1 közepes méretű cukkinit tepsibe terítettem. Olivaolajat összekevertem sóval, borssal, zúzott fokhagymával, ezzel leöntöttem és előmelegített sütőben megsütöttem. Közben elkészítettem az öntetet: tejfölt, majonézt kevertem össze pici cukorral, sóval és borssal, beleaprítottam 1 db piros kápia paprikát és 2 db közepes méretű paradicsomot. A kíhűlt sült padlizsánt és cukkinit elkevertem a mártással és néhány órára hűtőbe tettem.

Remekül passzolt a padlizsánsaláta a padlizsános brassói aprópecsenyéhez.

[caption id="attachment_430" align="aligncenter" width="300"] Brassói aprópecsenye padlizsánnal gazdagítva és majonézes padlizsánsaláta (kép forrása: saját fotó)[/caption]

Sütés-főzés témában az ezelőtti írásom itt olvasható: 

https://antiknapraforgo.cafeblog.hu/2019/08/10/gorhony-foetelkent-es-koretkent-is-kivalo-eledel/

süti beállítások módosítása