Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Kánikulában sütni bolondság?

2019. június 17. - Antiknapraforgó

A kánikula eléggé megviseli a legtöbb embert.

Jelenleg is, már több napja igen magasra kúszik a hőmérő higanyszála. Persze akik vízparton tölthetik a forró napokat nekik talán elviselhetőbb a hőség.

Aki viszont háziasszonyként a tűzhely mellett próbálja elővarázsolni a család számára a főtt ételt, bizony még ha amúgy szeret is sütni-főzni ilyenkor talán kétszer is meggondolja mit üssön gyorsan össze.

Nos, én ma úgy döntöttem, hogy a lakásban mért 29 fok így is- úgy is izzasztó, mit számít már az a pár fok amit a sütő bekapcsolasával okozok :D

Mivel a párom tegnap este nagyon emlegette, hogy enne valami finom sütit és amúgy is volt a hűtőben laktózmentes túró amit akciós áron sikerült vennem, hát úgy döntöttem készítek egy kis rétest vagy lepényt. Mivel volt itthon leveles tészta aminek a szavatossági ideje már csak pár nap volt, el is dőlt, hogy milyen süti lesz. Tudom, most sokan mondják, hogy az s.k. levelestészta jobb és olcsóbb mint a bolti, és ez való igaz, én is szoktam készíteni; de bevallom, hogy időnként veszek is, mivel a hűtőben remekül elvan és nagyon jól tud jönni ha hirtelen kell. Természetesen odafigyelek és mindig felhasználom a lejárata előtt.

Egy rúd édes verzió készült sok-sok mazsolával, és egy rúd sós kapros-túrós.
Remélem, hogy a párom örülni fog ha hazaér a munkából. No nem annak, hogy a kánikulában még jól be is fűtöttem a lakásban, hanem az éppen kisült finomságoknak :)

A tanulság: ha nagyon meleg van, akkor is süssünk- főzzünk nyugodtan, ettől már nem lesz sokkal melegebb a lakásban. Vagy talán már meg sem érezzük?  :)

süti beállítások módosítása