Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Rita Falk: Húskenyér-függőség című könyvét olvastam

2022. február 04. - Antiknapraforgó

Nemrég bukkantam a könyvtárban Rita Falk Húskenyér-függőség című könyvére. Tudom, hogy ez a regény egy sorozat része, én azonban a korábbi részeket még nem olvastam. Rita Falk rajongók közül többen is úgy tartják, hogy csakis sorrendben van értelme a sorozat részeit olvasni; mások szerint  "önálló" műként is jók a sorozat könyvei. 

Mivel most nem volt lehetőség a könyvtárból az előző részeket megszerezni, gondolkodtam azon, hogy olvasatlanul visszavigyem-e és majd csak akkor olvassam ezt ha az előző köteteket már elolvastam. Aztán úgy döntöttem, hogy elolvasom ezt így "önmagában". Több okból döntöttem így:

  1. Nem szeretek olvasatlanul  visszavinni kikölcsönzött könyvet a könyvtárba. 
  2. Kíváncsi voltam a szerző stílusára és ezáltal arra, hogy érdemes-e a többi könyvének megszerzésére törekednem. 
  3. Nagyon érdekelt, hogy érthető-e, megállja-e a helyét "önálló műként" is a Húskenyér-függőség, vagy tényleg csak a sorozat részeként érdemes elolvasni. 

Az eredmény: nagyon kellemes, kifejezetten szórakoztató olvasmánynak bizonyult számomra a Húskenyér-függőség. 

Főleg a szerző humora ragadott magával. Kedves, laza vicces pillanatokkal és megnevettető beszólásokkal fűszerezett sztori. A helyszín Niederkaltenkierchen. 

A szereplők szerethetőek, emberiek. Esendőek, hibáikkal és erényeikkel együtt igazi hús-vér emberek. Franz, Nagyi, Papa, Liesl pillanatok alatt belopták magukat olvasói szívembe. Nagyon megkedveltem a polgármestert, a bírót  és persze Rudit is. 

Franz Eberhofer, egy fiatal bajor rendőr, akinek egy bizonyos gyilkossági ügyben kell nyomoznia. Napjait kicsit sem könnyíti meg az olvasói szemmel amúgy igencsak szórakoztató családja. Ráadásul titokzatos rosszullétek keserítik meg az utóbbi időben az életét, mely gyengélkedéseket  a családorvos szerint a megemelkedett koleszterinszint okoz. 

Ezért a rendőr étrendjéből a jó doktor tanácsára a Nagyi száműzi a kiadós ételkölteményeket, sőt a Simmerl-féle híres húskenyér is tiltólistára kerül. Ráadásul Franz előtt áll az is, hogy megoldást találjon a Susival való kapcsolat valamiféle rendezésére is, egyrészt a közös gyermekük, a kis Paul miatt, másrészt mert a napnál is világosabb, hogy habár külön élnek, Franz igencsak vonzódik Susihoz. 

Franz magánélete és munkája illetve e kettő keveréke igencsak szórakoztató olvasmánnyá állt össze számomra. Vicces pillanatokban nincs hiány, kedves részlet volt például az is,  amikor a kemény rendőrnek meggyűlt a baja egy pelenkacserével amikor ő vigyázott a kis Paulra. 

Szerintem a Húskenyér-függőség önálló műként is érthető és tökéletesen élvezhető, de minden bizonnyal a köteteket sorrendben elolvasni célszerűbb. Viszont lehet, hogy így, hogy ezt már olvastam, a korábban  megjelenteket még érdekesebb élmény lesz olvasni.

A Húskenyér-függőség egy igen sok humorral átszőtt, gasztronómiai elemekkel fűszerezett krimi.

Jó olvasást!

img_20220202_213438.jpg

(Kép forrása: saját fotó) 

Antiknapraforgó (HMM)

Kedves Olvasó! Amennyiben tetszett a bejegyzésem, kérlek, oszd meg, hogy mások is olvashassák! Kérlek, ha idézel valamelyik írásomból vagy megosztod valamelyik fotót a blogomról, forrásként jelöld meg a blogomat! Köszönöm!

Az Antiknapraforgó kedvelői oldalt itt találod:

https://www.facebook.com/Antiknapraforg%C3%B3-671087496675827/

süti beállítások módosítása