Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Április 24. margójára

2020. április 25. - Antiknapraforgó

2020.04.24. -Öltözz te is népviseletbe, idén otthon- így szólt a felhívás, melyhez sokan csatlakoztak, aminek én személy szerint nagyon örülök. 

Az idei felhívásról szóló bejegyzésem itt olvasható:

https://antiknapraforgo.blog.hu/2020/04/20/iden_is_oltozz_nepviseletbe_aprilis_24-en_iden_otthon

[caption id="attachment_973" align="aligncenter" width="300"] (Kép forrása: saját fotó)[/caption]

Örülök, mert szerintem szép kezdeményezés az "Egy nap népviseletben" - erről az alábbi posztban írtam korábban részletesebben:

https://antiknapraforgo.blog.hu/2019/04/10/pendely_bujdos_kacamajka_aprilis_24_iden_is_oltozz_nepviseletbe

Ám e kezdeményezés kapcsán is vannak olyanok akik a "kákán is csomót keresnek". Ugyanis olvastam olyan véleményt, mely szerint ha valaki nem teljes népviseletbe öltözik, hanem csak néhány népviseleti ruhadarabot vagy kiegészítőt vesz fel a hétköznapi ruhájához, az ezzel "kicsúfolja" a népviseletet. Nos, én ezzel nem értek egyet.

Véleményem szerint mindenki igyekszik túlélni a mostani nehéz időszakot. Túlélni és élni, mindenki a maga módján. Mivel a szívem egyik csücske a népviselet, népművészet, hagyományőrzés, hímzés, így én már a korábbi években csatlakoztam a "Múltunk a jelenben" illetve az "Egy nap népviseletben" kezdeményezéshez. Volt olyan év, amikor farmernadràgomhoz vettem fel népviseleti blúzt, perlát, gyöngyfülbevalót és karaktercipőt, így mentem dolgozni. Volt amikor a munkahelyemen a saját kezűleg hímzett, népi motívumokkal díszített munkaruhát viseltem. Akik útközben vagy a munkahelyen rákérdeztek, hogy mi ez és miért, azoknak elmondtam, és nagyon tetszett nekik!

Nem gondolom, hogy "szentségtörés" lenne, ha április 24-én néhány népviseleti ruhadarabot, kiegészítőt viselnek az emberek akár a hétköznapi ruháikhoz. Én a hagyományőrző programokra teljes népviseletbe öltözök, de nem tartom bűnnek időnként viselni "hétköznapi" öltözékhez egy-egy népviseleti darabot, nem hiszem, hogy ez a népviselet "csúfolása" lenne; sőt inkább a népviselet illetve a népművészet iránti szeretetből fakad.

Én úgy gondolom, aki szeretne viselni magán egy-egy népviseleti ruhadarabot vagy kiegészítőt, viselje; aki nem, az nem; hisz pont az a jó, hogy semmi sem kötelező ebben. Szerintem idén talán még fontosabbak az ilyen szép "események" mint valaha, hisz ez évben rengeteg program elmarad, így a hagyományőrző programok jónéhánya is. Idén az "Egy nap népviseletben" elnevezésű eseménynél legtöbben csakis otthon öltözhettek népviseletbe- én is ezt tettem. A kézi hímzés hódolójaként, saját kezűleg hímzett pruszlikban és ingujjban (és a hozzáillő perlát és fülbevalót is viseltem) csatlakoztam az "Egy nap népviseletben" eseményhez :) � 

Én nagyon bízom abban, hogy a további években ismét akár teljes akár "részleges" népviseletbe öltözhetnek április 24-én akik akarnak (és bármikor máskor is),  otthon is és remélhetőleg bárhol máshol is! �  �  �

süti beállítások módosítása