Életmód és életmorzsák

Antiknapraforgó

Antiknapraforgó

Megint olvastam egy jó könyvet! Galgóczi Dóra: Válaszok háza

2019. augusztus 20. - Antiknapraforgó

A könyvben szereplő házikóhoz hasonlónak egész biztosan sokan örülnének. Én is :) 

2016-ban, az Ünnepi Könyvhéten vásároltam meg a kötetet. Mivel első olvasásra nagyon tetszett, el is tettem ahogy szoktam azokat, melyeket évekkel később ismét szeretnék elolvasni. Nemrégiben kerítettem sort az újraolvasására, és most is ugyanúgy tetszett.

A könyv "főszereplője" a kis ház, melynek részleteit, adottságait remekül leírja a szerző.  Ahogy elképzelem ezt a házat, pontosan olyannak látom lelki szemeim előtt, amilyet én is szívesen elfogadnék - akár például családi nyaralónak is.

Ötször ​cserél gazdát a kedves, különös kis ház. Minden tulajdonosa más karakter, de az közös bennük, hogy valami megoldásra váró helyzet, megválaszolandó kérdés van az életükben amikor a házikót birtokba veszik; és mindannyian akkor lépnek tovább másik lakóhelyre amikor kimondott és kimondatlan kérdéseikre valamiféle választ kaptak a háztól - vagy inkább saját maguktól. Azonban mindvégig érezhető, hogy a háznak valami szerepe van az életük további alakulásában.

Történeteiket olvasva néha mesebeli házikónak tűnik a régi épület misztikus tulajdonságokkal, néha pedig az egyik bútordarab rejtett zugában megbúvó régi fénykép szereplőit érezzük titokzatos erővel rendelkező segítőknek.

Mindannyiunkban vannak megválaszolásra váró kérdések, megoldandó feladatok, és néha jól jönne egy ilyen mesebeli házikó, amely segít megtalálni a jó irányt :) 

Számomra mindegyik főszereplő élete a házban kicsit mese ami nagyon is valódi, és valóság ami nagyon is meseszerű. 

Szórakoztató írásnak tartom, melynek olvasása során szabadjára engedhettem a képzelőerőmet. Időnként kis szüneteket tartva az olvasásban, lehunytam szemeimet és láttam a házat, sőt úgy éreztem ott vagyok a falai közt vagy a kis kedves kertjében sétálgatok, és az élet problémái könnyedén megoldódnak, megtalálom mindenben a helyes irányt. Könnyed minden és én magam is könnyed vagyok. 

Az egész egy kicsit romantikus, kicsit meseszerű, titokzatos és mégis nagyon is valóságos. Olvasása közben mindinkább azt éreztem, hogy nekem is nagyon-nagyon jól jönne egy ilyen házikó, és szerintem rajtam kívül sokan mások is szívesen elfogadnák.

Nekem tetszett :) A könyv is és olvasása közben maga a "válaszok háza" is :) 

Antiknapraforgó /HMM/

(Kép forrása: saját fotó)img_20220211_203822.jpg

süti beállítások módosítása